Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

" Bila aku sudah tiada, simpan semua kenanganku.. Jangan ditangis selalu.. mungkin itu sementara..bila jumpa penggantiku jangan dilupakan aku...

" Andaiku pergi dulu...Tiba tika dan waktu..Telah tertulis takdir untukku...Perjanjian yang Maha Agung...Doakanku sejahtera disisiNya.."



Ahad, 8 April 2012

MUTIARA KATA 3

Saya tak minta yg SOLEHAH/SOLEH,sebab saya pun tak lah SOLEH/SOLEHAH sgt
Saya tak minta yg bergelar USTAZAH/USTAZ, sebab saya lg jauh utk bergelar USTAZ/USTAZAH/
Nak minta yg KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yg ada
  Nak minta yg CANTIK/KACAK, saya tak la KACAK/CANTIK sgt, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan
Nak minta yg BERPANGKAT, saya hanya seorg HAMBA
Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA diri seadanya
Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina
Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dlm susah dan senang mengharungi lautan dunia
.........................................................

·٠•● Jangan pikat wanita kalau anda tak bersedia cintakan dia..
Jangan buat wanita tu jatuh cinta kalau anda tak cintakan dia...
Jangan memberi wanita harapan kalau anda tidak pasti...
Jangan sakitkan hati wanita kalau anda tiada hati untuknya...
Jangan mainkan perasaan wanita kalau anda tiada perasaan untuknya...
HARAM jika jadikan wanita itu kekasih tetapi tiada niat untuk nikahinya...
●•٠·
...................................................................................................................
¸.•´¯) senyum manusia itu hanya Allah yang tahu ertinya, senyum itu memang menzahirkan ceria,namun untuk kebanyakan waktu senyum itu adalah bagi menyembunyikan rahsia hati "¸.•´¯)
...........................................................................................................

~>> JAGAKANLAH hati saya, ya Rabb..tunjukkan mana JALAN yang harus saya pilih..tunjukkan mana rasa yang harus saya SIMPAN dan BERI, untuk siapa, dan bila semuanya harus terungkap..agar nanti, bila sudah TEPAT pada waktunya..tidak ada salah dan sesal yang tertinggal di hati ini..

Berikan SABAR dan KEKUATAN, anugerahkan SAYANG dan CINTA pada setiap hati yang menunggu..kerana saya percaya, tidak ada yang LEBIH INDAH dari rencanaMu..saya tahu, saya yakin..saya pasti, semua akan baik dan tepat pada waktuya......♥♥
....................................................................................................

Mengenaliku, mencintaiku dan mengasihiku tidak akan membawa apa-apa manfaat kepadamu, kerana di suatu masa aku pasti akan pergi dan ini akan membuatkanmu kecewa dan bersedih..."
"Tetapi mengenali, mencintai dan mengasihi Allah S.W.T pasti akan memberi manfaat besar kepadamu, kerana Allah S.W.T tidak akan pergi darimu, dan Dia tidak akan sekali-kali membuatmu kecewa dan bersedih..."

………………………………………………………………………………………
Berubah kerana MANUSIA,kita akan letih,kerana manusia tidak memerhatikan kita 24 jam.mereka juga tidak akan mampu menilai perubahan kita dengan adil dan baik..
Berubah kerana ALLAH,kita akan bersemangat, Allah SWT melihat kita sepanjang masa, saat dan detik. Allah punya penilaian yang sangat adil, dan teramat detail..
...................................................................................................................
Senyumlah walau di kala engkau susah ditimpa musibah.. Kerna dengannya, engkau mendapat keringanan pahala sedekah..
Senyumlah biarpun engkau dilanda sedih dan kecewa.. Kerna dengannya, engkau masih berupaya membuat orang lain berasa sukacita..
Semoga saja senyuman ikhlasmu bisa menjadi penguat semangat dlm menjadikan dirimu tegar menerima musibah itu dgn lapang dada..
Kerna tiap² insan yang tabah itu, pastinya masih mampu tersenyum(✿◠‿◠)
Lantaran mengetahui bahawa setiap ujian itu pasti punya hikmah serta ganjaran, di akhirnya ! InsyaAllah - (✿◠‿◠)
..............................................................................................................................

0 ulasan: