Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

" Bila aku sudah tiada, simpan semua kenanganku.. Jangan ditangis selalu.. mungkin itu sementara..bila jumpa penggantiku jangan dilupakan aku...

" Andaiku pergi dulu...Tiba tika dan waktu..Telah tertulis takdir untukku...Perjanjian yang Maha Agung...Doakanku sejahtera disisiNya.."



Isnin, 11 Jun 2012

BILA JARI JEMARI MENAIP

sudah lama rasanya aku tak menjengak 'contengan hatiku' ini. post terakhir aku pun bulan April..aku dah jarang update aku punya post. rakan-rakan blogger aku pun dah lama tak update diorang punya blog. kadang-kadang,aku gunakan blog aku ni sebagai medan untukku luahkan apa yang terpendam jauh di lubuk hati. kadang-kadang,orang nampak kita tersenyum bahagia tapi orang tak tahu betapa hati kita sarat menanggung luka. kadang-kadang,kita sesekali terasa inginkan seseorang untuk mendengar biacara hati kita. namun,kadang-kadang orang hanya mampu mendengar tapi tidak mampu untuk memahami...

itulah fitrah dalam kehidupan...penuh dengan metafora yang hanya mampu difahami oleh orang tertentu sahaja...

aku sekarang baru ada kekuatan untuk membelek 'contengan hati' ku ini..kalau dulu,bila aku buka blog aku, aku mesti nak baca post tentang peristiwa tu. bila baca aku sedih... tapi itu dulu.. sekarang tak lagi...

alhamdulillah..hari ini hari pertama sesi persekolahan setelah bercuti selama 2 minggu yang tentunya menyeronokkan bukan sahaja untuk murid tapi juga untuk cikgu..bagi aku,aku sangat menghargai cuti 2 minggu tersebut. puas hati dapat jumpa dengan semua adik beradik,anak saudara dan yang paling istimewa adalah kedua orang tuaku yang tersayang..syukran ya Rabb kerana memberi peluang dan kesempatan kpdku untuk bertemu dgn insan2 yang teristimewa dalam hidupku...terima kasih juga pada keluargaku tersayang, "kamu melengkapi kebahagiaan hidupku.."

tapi biasalah,bila dah lama bercuti mood nak mula kerja pun tak seindah mood nak bercuti..normal la kan..syok sangat menikmati keindahan tanah tumpah darah..walau ke mana pun kita pergi,hebat mana pun tempat yang kita akan tuju,hati tetap setia pada tanah tumpah darah..kampung halaman yang tercinta jugak yang kita rindui... bak kata orang "hujan panas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri,lebih baik di negeri sendiri...


0 ulasan: