Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

" Bila aku sudah tiada, simpan semua kenanganku.. Jangan ditangis selalu.. mungkin itu sementara..bila jumpa penggantiku jangan dilupakan aku...

" Andaiku pergi dulu...Tiba tika dan waktu..Telah tertulis takdir untukku...Perjanjian yang Maha Agung...Doakanku sejahtera disisiNya.."



Khamis, 12 November 2009

KISAH BENAR : CERITA HANTU DI KAMPUNG KU...

beberapa malam yang lepas, aku dan housemate aku duk sembang2..sampai la pukul 12 lebih kitorang duk bersembang...macam2 topik yg keluar..mule cerita pasal bangunan kat upsi nie..pas tu, mula la melalut sampai ke cerita hantu....aku pun nak cerita la kisah yang berlaku kat kampung aku...cerita nye macam nie.....

ade sorg pemuda kat kg aku nie...die suke lepak sampai larut malam kat kampung sebelah..ade la org cakap kat die,,,"eh, Man (bukan nama sebenar), ko tak takut ke balik malam2?"
pas tue si Man nie cakap la, nak takut ape..kalau aku jumpe hantu, aku lempang je la..."jawab si Man dengan bangga nye....
pas tu, malam yg seterusnye...dia pun nak balik ke rumah die...sampai di satu jalan dekat bukit (name bukitnye glemer r kat kg aku), die terampak satu lembaga putih sedang melambai2 tangan die..gayenye seolah2 macam lembaga tue nak mintak tumpang la kot...pas tu, pemuda tue pun ape lagi...die berhentikan motor die, pas tue terus dia bagi penampar free kat lembaga tue....n then, die pun terus start motor die cepat2 meninggalkan lembaga tue.....lepas tue, die tak taw dah ape jadi kat lembaga tue...
esoknye......gempar la....kisah Pak Mat (bukan nama sebenar) kena tampar malam tadi...menurut pak mat, die nampak sebuah motor lalu..die lambai la tangan sebab nak tahan motor tue.. (tapi aku tak pasti sebab sebenar die tahan motor tue..sama ade nak tumpang ke ape ke..aku tak pasti...)...lepas tue, motor tue berhenti...tapi, belum pun pak mat cakap ape2 lagi, die terus kene tampar dgn penunggang motor tue dan penunggang motor tue terus blah macam tue je....kesian pak mat...die tak bersala pun kan...tetibe je kene penampar free.....
so.....lembaga apakah yg dijumpai oleh pemuda tersebut...........????????
dan...
siapakah yang menampar pak mat tanpa rasa bersalah tu.......????????
*************************************************************************************
cerita nie kisah benar yg berlaku...tp aku tukar name n nama tempat tak perlu la aku cerita....moralnye, tak semestinye semua bende yg kita nampak macam hantu tu, hantu dan tak semestinye kita nampak mcm biase rupe2nye............tapi, kite pun tahu kan...kat dunia nie bukan manusia je yg ade....ade jugak makhluk lain....

0 ulasan: