Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

" Bila aku sudah tiada, simpan semua kenanganku.. Jangan ditangis selalu.. mungkin itu sementara..bila jumpa penggantiku jangan dilupakan aku...

" Andaiku pergi dulu...Tiba tika dan waktu..Telah tertulis takdir untukku...Perjanjian yang Maha Agung...Doakanku sejahtera disisiNya.."



Sabtu, 3 Julai 2010

SYURGA MENANTIMU.....


tanggal 2 JULAI 2010 adalah tarikh yang tak dapat aku lupakan sepanjang hayat aku..pada tarikh ini lah anak buah aku NUR EISYA ZAFRYN SOFEA dilahirkan dan pada tarikh ini jugak lah beliau disemadikan...arwah Eisya dilahirkan dan dikebumikan pada hari yang mulia iaitu pada hari Jumaat...
Eisya adalah anak buah aku yang ke-13 dan cucu mak ayah aku yang ke-13.. kami semua menantikan kehadirannya....apatah lagi kakak aku..Eisya adalah anak sulong kakak aku..memang kehadirannya amat dinanti-nantikan..tapi, ALLAH lebih berkuasa..sayang sangat kami pada Eisya tapi ALLAH lebih menyayanginya..DIA datangkan Eisya kepada kami hanya untuk seketika..walaupun cuma seketika, tapi kami semua amat menyayanginya....
terimbas balik pada saat2 Eisya akan dilahirkan...
doktor sahkan Eisya meninggal di dalam kandungan..sedih memang teramat sedih..tapi kami redha...khamis malam kakak aku masuk wad sebab dia dah mula sakit perut... jam 2.53 pagi, dia lahirkan Eisya.. pukul 5.oo pagi, mak aku call aku..mak aku suh aku kemaskan tempat untuk arwah...
aku pun ambilkan tilam dia & hamparkan kat atas katil mummy & daddy dia..saat tue aku rase sedih & sayu yg teramat sangat...sape sanggup, tilam yg sepatutnya Eisya baring sambil merengek2 manja dan ,membuatkan kami semua terhibur tapi yang akan tbaring kat situ nanti cuma jasad Eisya yang kaku....aku sedih sangat masa fikirkan 2 semua tapi aku cepat2 beristighfar....tak baik menyesali kehendak takdir...
then, dalam pukul 7 jenazah sampai kat rumah aku... masa nenek dia bukakan kain tue lagi lah bertambah sedih bila tengok jenazah sebab dia dah sempurna & cukup sifat dah...masa mandikandia pun aku tengok...aku sempat pegang tangan dia..saat paling hiba adalah saat kafankan dia..masa tue semua org menangis......aku cuba tahan tapi tak tertahan.....
alhamdulillah...jenazah eisya selamat dikebumikan di sebelah pusara arwah kakak aku & sepupu aku...ketiga2nya adalah ahli syurga..arwah kakak aku meninggal msa umur 2 tahun & sepupu aku meninggal pun masa bayi..patutla, malam yang kakak aku sakit perut sebelum eisya meninggal 2, kakak aku mimpi dia ambik baby & letakkan baby 2 dekat 2 orang baby lagi..tp kakak aku tak tahu tue baby siape...mungkin maksud dlm mimpi 2 yang eisya akan disemadikan bersebelahan dengan 2 org ahli syurga tue...
hari nie, aku terkenangkan lagi eisya....
Aku jugak terfikir,
"ORANG YANG MEMBUANG BAYI TUE TAK RASE APE KE?????????!!!!!
buat NUR EISYA ZAFRYN SOFEA,
SEMOGA TENANG DIKAU DISANA...
SYURGA SEDANG MENANTIMU....

0 ulasan: