Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

" Bila aku sudah tiada, simpan semua kenanganku.. Jangan ditangis selalu.. mungkin itu sementara..bila jumpa penggantiku jangan dilupakan aku...

" Andaiku pergi dulu...Tiba tika dan waktu..Telah tertulis takdir untukku...Perjanjian yang Maha Agung...Doakanku sejahtera disisiNya.."



Rabu, 12 Ogos 2009

H1N1..

assalamualaikum..
takut rasenye skang nie ye..wabak H1N1 dah makin serius..hampir setiap hari jumlah yg meninggal makin meningkat..bkn nye sikit tp byk..kat Msia skang pun dah serius jgk..mungkin nie amaran dari Allah..mane kite taw kan..tp kenape org ramai seolah2 mcm tak takut je?kalau kite tgk skang,tak ramai pun yg pakai mask bile kuar dari rumah kan..bkn org lain je, aku sendiri un tak pakai..mase aku nak dtg UPSI slps seminggu bercuti ( sbb UPSI kene tutup gak),mak aku,kakak sulong aku,ayh aku,abg ipar aku n sume lar suh aku akai mask sbb diorg bimbang kat aku.diorg takut terkena kat terminal kuantan tue ke or kat puduraya nanti.aku mule2 nak pakai la.tp bile smpai kat terminal kuantan 2,malu lak aku nak pakai..sbb ade sorg dua je yg pakai.aku cakap kt mak n kakak aku,"malu la nak pakai.xde org pakai pun....".kakak aku ape lagi,die marahkan aku.dia cakap,biarlah org lain tak nak pakai,yg penting kite jg keselamatan & kesihatan diri kite.aku pun pakai la.mule2 tue segan gak tp wat tak taw je.ms kat lam bus igt nak bukak la blk tp bile terkenangkan balik nasihat mak n kakak aku,aku pun pakai sampai ke destinasi...
moralnya, kenape org malu nak pakai?atau sbb masih belum dpt arahan wajib pakai topeng?

0 ulasan: