Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

" Bila aku sudah tiada, simpan semua kenanganku.. Jangan ditangis selalu.. mungkin itu sementara..bila jumpa penggantiku jangan dilupakan aku...

" Andaiku pergi dulu...Tiba tika dan waktu..Telah tertulis takdir untukku...Perjanjian yang Maha Agung...Doakanku sejahtera disisiNya.."



Jumaat, 23 Oktober 2009

MAJLIS PRA-GRADUASI & JAMUAN HARI RAYA

Tanggal 17 Oktober 2009 adalah satu tarikh yang tak mungkin dpt dilupakan oleh aku mahupun rakan2 aku yang lain. pada tarikh nie satu majlis pragraduasi dan jamuan hari raya diadakan utk meraikan detik2 yg manis kami bersama pensyarah yg disayangi sebelum kami melangkah kaki meninggalkan segala kenangan pahit manis bersama...kenangan yg aku dpt sepanjang majlis nie adalah satu kenangan yg akan aku kenang sampai bila2..walaupun ramai pensyarah yg tak dpt hadir krn ada hal yg tak dapat dielakkan tapi pensyarah yg hadir berusaha menceriakan kami semua...dan kami seronok sgt....puan sporting giler....




bila tamat je majlis, kami ape lagi...bergambar sakan lah hari tu..kami nak ciptakan kenangan yg manis dlm hidup di upsi sebelum kami keluar..sungguh riang dan ceria semua nye...tp, aku ngan niza tuh buat ape ntah..






















kami buat majlis nie kat ruang legar Bangunan Canselori je...tempah dewan tp tak dapat..tp kami tak kisah pun..yg penting majlis tue berjalan dgn lancar, meriah, gempaq & cukuuuuuuuupppppppppppppppp best.....



















ini adalah saat2 sayu dan sedih..kami semua bersalam-salaman dan bermaaf-maafan antara satu sama lain....hampir semua org menitiskan air mata..sedih utk tinggalkan kwn2 setelah 3 tahun lebih bersama..masing2 dah kenal perangai masing2....













tengok la semua nie..sibuk bergambar..masa nie byk sgt camera sampai tak taw nak pandang yg mane..sbb tue la, ade yg pandang sini, ade yg pandang sane..memang bergambar sakan lah..













nie shoot belah sini lak..tp ok la..semua sporting..takde pun yg merungut bergambar byk2 pn....dari duduk bersimpuh sampai la yg bediri kat belakang tu..itu pun, ade yg menjinjit tu agaknye...




















aku rasa best dan bersyukur sangat dapat belajar bersama classmate aku nie..diorang memang giler2, sporting, sekepala...time suka2, semua suka2..happy, enjoy je rase..time buat kerja, memang sungguh2 la buat kerja..mula2 dapat study kat UPSI & dpt program PAKK nie aku rasa macam ak nangis je. ye la, apa yg aku belajar kat sini langsung tak sama dengan apa yg aku belajar masa form 6 dlu.masa semester 1 dulu, aku selalu menangis..aku call mak aku..aku cakap aku tak dapat sesuaikan diri kat sini..lebih2 lagi, aku rasa aku tak dapat nak bawak program nie..aku rasa aku tak dapat menjiwai program nie..dan aku hampir2 nak keluar daripada upsi..tambah2 agi masa tue 'kecoh' sikit pasal program aku nie...aku apply kerja dgn SPA..pas tu, dpt interview jadi Penolong Pegawai Imegresin...aku memang nak gi sgt..aku tanya pendapat family aku..family aku tak kisah apa jua kehendak aku.diorang ikut je aku..tp bila aku fikir2 balik, baik aku dapatkan segulung ijazah dulu buat mak ayah dan family aku..insyaallah..aku akan dpt lagi kerja yg baik kalau ada rezeki...ak pun buat keputusan utk berjuang di UPSI..



dan ternyata, aku mula dapat sesuaikan diri dgn UPSI..dan satu yg aku belajar dari pengalaman aku nie, ilmu tue sgt berharga..walau kita tak pernah pelajari sebelum ini dlm hidup kita, tak bermakna kita tak dapat pelajari dan fahami langsung..segalanya terletak pd usaha kita..bak kata pepatah, hendak seribu daya, tak nak seribu dalih...kalau kita nak, kita akan usaha..insyaallah...jgn kita kalah sebelum berjuang...apa yg ayah aku selalu nasihat kat aku dan utk anak2 nya yang lain, kalau kita dah set susah, automatik kira rasa susah...dan alhamdulillah aku bwk program PAKK nie dan aku juga dah mula menjiwainya..tapi, aku takut...adakah aku dapat kekalkan result aku sama seperti semester lepas?? aku takut...tapi aku selalu berdoa moga Allah berikan keputusan yg cemerlang utk aku...AMINNN....


dan kini aku berasa sungguh sedih sekali nak berpisah dengan kamu semua..begitu banyak kenangan suka duka, pahit manis bersama korang..aku takkan lupakan segala kenangan itu selagi aku masih lagi bernafas... dan aku juga berharap agar kamu semua tak lupakan kenangan saat bibit2 keakraban kita bersemi walau kadangkala dibungai dengan bait2 pertengkaran.. namun, itu semua tak menjarakkan perhubungan antara kita...kerana kita sentiasa bersatu hati..bila ada kesulitan, kita selesaikan bersama...masih kekal lagi dlm ingatan kenangan semasa sem 1..dan sekarang rasa macam tak percaya kita semua akan berpisah tak lama lagi...tapi, adat kehidupan...setiap pertemuan itu adanya perpisahan...jangan disalahkan pada perpisahan kerana disebalik perpisahan itu adanya pertemuan dan di sebalik perpisahan itu akan terbitnya rindu yang berpanjangan.....













0 ulasan: