Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

" Bila aku sudah tiada, simpan semua kenanganku.. Jangan ditangis selalu.. mungkin itu sementara..bila jumpa penggantiku jangan dilupakan aku...

" Andaiku pergi dulu...Tiba tika dan waktu..Telah tertulis takdir untukku...Perjanjian yang Maha Agung...Doakanku sejahtera disisiNya.."



Selasa, 13 Oktober 2009

POSTING..OH..POSTING


best je dengar akak2 senior aku akan posting penghujung bulan 10 nie..rase tak sabar2 nak abis study. nak keje cepat2..huhu..praktikum pun belum ag dah kecoh nak posting..hihi..tapi ape yg merisaukan dan membingungkan aku setelah membaca satu berita di UPSIKINI, posting tahun 2010 dibekukan sehingga 2 tahun..aku lah salah sorang mangsa nye..ape la nasib..tapi bukan UPSI je..semua IPT yang tawarkan kos pendidikan dan IPG pun terlibat jugak..tapi IPG lebih beruntung. diorang yg posting tahun depan akan posting tahun nie...tak best ar macam nie...study sungguh2 sampai 4 tahun tiba2 je jadi macam nie..rasa macam tak berbaloi je..semangat nak belajar pun boleh jadi kureng kalau macam nie gaya nye...memang boleh nak cari keje lain tapi kalau boleh semua nak keje dalam bidang yang kita belajar nie kan..bukannya aku nak memilih.keje ape pun tak kisah janji halal. tapi, macam yang aku cakap, majoriti nak keje dalam bidang kita kan. apatah lagi harapan dan impian ibu dan ayah kita tersayang yang ingin lihat kita berjaya menjadi seorang GURU. menjadi seorang guru bukan hanya cita2 kita seorang je tapi ibu, ayah dan family kita pun mengharapkan kita menjadi seorang guru. tapi bila timbul isu nie, sape yang akan kecewa?? Bukan kita sorang je yg akan kecewa tapi ibu ayah & family kita pun kecewa...
aku tak tahulah berita nie betul2 nyer ke or sekadar khabar angin je..ade yg cakap betul & ade yg cakap tak betul..uhhh..aku pun tak tahu ar yg mane satu nak dengar...tapi, pokok takkan bergoyang kalau tak de angin kan? kalau sekadar khabar angin, alhamdulillah lah..tapi, kalau betul, memang tak patut la...memang teraniaya la aku..and kalau betul gak, harap2 pihak2 yg bertanggungjawab tu buat la sesuatu utk atasi masalah nie..
tapi, satu je harapan, impian dan doa aku...walaupun isu nie sedang hangat diperkatakan, aku harap Allah permudahkan jalan dan murahkan rezeki aku untuk menjadi seorang GURU sebaik saje aku tamatkan pengajian..Insyaallah...Amin...dan aku harap semua nie hanya lah khabar angin semata2...

0 ulasan: