Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

" Bila aku sudah tiada, simpan semua kenanganku.. Jangan ditangis selalu.. mungkin itu sementara..bila jumpa penggantiku jangan dilupakan aku...

" Andaiku pergi dulu...Tiba tika dan waktu..Telah tertulis takdir untukku...Perjanjian yang Maha Agung...Doakanku sejahtera disisiNya.."



Jumaat, 27 November 2009

SUASANA AIDILADHA....

hari nie adalah hari raya aidiladha....macam mane agak nye sambutan aidilahda kat tempat lain??? kalau kat tempat aku nie...biase2 saje....macam x de hari raye pun..aku pun x de ar sampai pakai baju baru...keliling umah aku nie sunyi sepi jek...tapi2 pagi lagi dah tolong mak aku kat dapur...mak aku buat nasi dagang..favourite aku tuh...pas tue mak wak nasik himpit ngan kuah kacang...simple je..kuih2 tak de..yg ade cume kerepek2 aje... tapi, kami sebagai rukun tetangga masih mengamalkan tradisi bertukar2 juadah...same gak macam time hari raya aidilfitri....ade yg bagi sate...nasik himpit...macam2 lah..tapi time nie yg paling byk sure lah daging2 kan..cume beza nye raye nie x de ziarah menziarah je...tp kwn2 adik aku je bersemangat lebih skit...huhu...tapi satu je yang x berubah,...still lagi dpt mesej ucpn hari raya dr kwn2...thanx ya frenz...
pagi2 je sibuk skit..bile sume da beres...x taw nak wat pe..last2 sekali duk mengadap dpn laptop nih...family aku gi jgk 'beraye' kat umah pak sedara aku...kebetulan nenek aku ade kat sane...tp aku x pegi...rase nak duk umah jek....
dulu masa kecik2 raye aidiladha meriah gak..bile da besar nie kemeriahan yg dirasa makin kurang..mase kecik2 dulu, suke sgt gi tengok org sembelih lembu...tp aku x boleh tengok org sembelih lembu....sedih..kesian tgk lembu...org cakap kalau kite kesian tgk, kite x leh mkn daging tue...tp kecik2 dulu tak berape nak reti sgt...bile da besar aku da x gi tgk kalau ade sembelih menyembelih nie..sbb nanti x leh makan...hahaha...

0 ulasan: